برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ماجرای تجمع مقابل موزه تاریخ طبیعی همدان چه بود؟  

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ماجرای تجمع مقابل موزه تاریخ طبیعی همدان چه بود؟  

ایرنا/ تصویر تجمع شماری از شهروندان پشت درهای موزه تاریخ طبیعی همدان در روزی که بازدید از موزه‌ها رایگان اعلام شده بود، در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل امیرحسین فریبا مدیر امور موزه‌های استان همدان اعلام کرد که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید عموم مردم از بافت‌ها، بناها، محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان همدان در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه جاری رایگان است.
شهروندان همدانی با این تصور که می‌توانند از موزه تاریخ طبیعی نیز به صورت رایگان بازدید کنند، به محل موزه مراجعه کردند و با درهای بسته مواجه شدند.
امیرحسین فریبا مسئول موزه‌های میراث فرهنگی پس از بازتاب این تجمع در مقابل درهای بسته موزه تاریخ طبیعی همدان واکنش نشان داد و عنوان کرد این موزه زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی همدان نیست.
وی توضیح داد: موزه تاریخ طبیعی زیر مجموعه دانشگاه بوعلی سینا است و در انتشار خبر مربوط به رایگان بودن موزه‌های استان همدان اشتباهی رخ داد و اصلاح شد.
فرشاد مسعودیان مسوول موزه تاریخ طبیعی همدان نیز عنوان کرد: موزه تاریخ طبیعی واقع در میدان مدرس، چهارباغ آزادگان (چرم‌ سازی) پشت دانشکده کشاورزی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان همدان نیست و بازدید از آن هم در این روز اعلام شده رایگان نبود.
موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا در همدان مجموعه‌ای کم نظیر از نمونه انواع گونه‌های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره خاکی است.

 
 
  
  

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today